TULASI SHODASH NAAM
- shrI tulasye namaHa
- shrI viShNu patniyai namaH
- shrImahalakShmayai namaH
- shrIvidyayai namaH
- shrIavidyayai namaH
- shrIyashaswinyai namaH
- shrIdharmayai namaH
- shrIdharmaananai namaH
- shrIdevayai namaH
- shrIdevadevamanahpriyayai namaH
- shrIlakShmipriyasakhai namaH
- shrIdivyayai namaH
- shrIshAntayai namaH
- shrI bhumyai namaH
- shrI achalai namaH
- shrI chalai namaH
SANKSHIPTA TULSI POOJA
shrI Gopal Krishna prithyartham Tulsi poojaam karishye – sankalpa
Establish a kalasha, and then kalash pooja [near a Tulasi brundavana, these who can afford can decorate a small mantap near Tulasi in the angan -courtyard].
DHYAAN OF TULSI DAMODAR IN THE KALASHA:
dhyayami tulasim devim shyamaam kamalalochanaam| prasannaam padmakahlaarvaraabhayachaturbhujaam || kireethaarkeyoor kuNdaladivibhooshitaam| dhavalaamshukasanyuktaam padmasananishedushitaam || sri tulasyae namaha| dhyayaami dhyanam samarpayaami ||
- bhagavatyai tulasyai namaha|avahayaami||
- vishnuvallabhayai namha| asanam samarpayaami||
- sarvadevamayaayai namaha| paadyam samarpayaami|
- sarva teertrhamayaayai namaha | araghyam samarpayaami ||
- daityantakkrutpriyayai namaha | aachamaniyaam samarpayaami ||
- sarvalokahitayayai namha snanam samarpayaami ||
- lakshmi sahodarayai namaha | vastram samarapayaami ||
- mahadevayai namaha | gandham samarapayaami ||
- ramavasayai namaha | pushpam samarpayaami ||
- abhishtadayai namaha | dhoopam samarapayaami ||
- papaharinyai namaha | deepam samarapayaami |
- bhagavatyai namaha | naivedyam samarapayaami ||
- amrutasambhutaayai namaha | taamboolam samarapayaami ||
- amrutrupiNayai namaha | dakshiNAam samarpayaami | |
- jagaddhatraiyai namaha | niraajanama samarapayaami | |
- sadakshiNaiyai namaha | pradakshiNaam samarpayaami | |
- paramaishwaryai namaha | namaskaaram samarapayaami ||
- AbhishTyai namaha PRARTHAANAAM samarpayaami ||
Tulasi srisakhi shubhe paaphariNi punyade | namaste naradnute narayaNmanahpriye ||
[recite the above mantra 108 times]
shriyah priye shriyaavaase nityam shridharvallabhe | bhaktyaadattam mayarghyam hi tulasi pratigruhyataam || [ give prasannarghyam to Tulasi Damodar]
This Tulasi pooja should be done by all. In the simplest way get a Tulasi vrundvan [tulasi plant in good decorated pot] and place a branch of Amla with amala fruits by its side. This is donates Lakshmi Narayana. One can even place a Krishna pratima. Those who do not have tulasi plant can do pooja to silver Tulasi plant also.
Take some rice and mix haldi kumkum and ghee in it, this is akshata. Rest of the pooja can be done by reciting the mantras given previosuly and sprinkling akshata. For naivedya one can give coconut, bananan, amala, sugar-candy, and dry fruits. Offer Dhoop and Deepa. Deepa should be given in a special way- place a cotton wick on an amala fruit and [wick should be thoroughly dipped in ghee] place five amala fruit deepa and light it. Other deepas forty (40) in number should be given to Tulasi. Even aarati should be done by amala fruits.
Those who can afford place a gold sutra around Tulasi and then donate it to Bramhana. Those who have anukulya can do Dhatri Homa.
Giving arghya means taking milk, flowers, and sandal paste few coins in the palm and reciting the mantra leave it in a bowl before Tulsi.
Bramhana bhojana daana completes the Pooja.